بی خوابی

بی خوابی

بی خوابی

هیچ گونه کپی برداری از این وبلاگ بدون اجازه و بی ذکر نام نویسنده مجاز نیست...

وطن من زبان من است ، زبان من که مرا به کسی در دورترین نقطه از دنیا پیوند می دهد و از کسی در نزدیکی ام دور می کند...

هر چه می نویسم پنداری دلم خوش نیست و بیشتر آنچه در این روزها نبشتم همه آن است که یقین ندانم نبشتنش بهتر است از نانبشتنش .
ای دوست نه هر چه درست و صواب بوَد روا بوَد که بگویند...
و نباید در بحری افکنم خود را که ساحلش بدید نبود و چیزها نویسم «بی خود » که چون « وا خود » آیم بر آن پشیمان باشم و رنجور .
ای دوست می ترسم و جای ترس است از مکر سرنوشت ....
حقا و به حرمت دوستی که نمی دانم این که می نویسم راه «سعادت » است که می روم یا راه «شقاوت » .
و حقا که نمی دانم که اینکه نبشتم «طاعت » است یا « معصیت » .
کاشکی یکبارگی نادان شدمی تا از خود خلاصی یافتمی !
چون در حرکت و سکون چیزی نویسم رنجور شوم از آن به غایت .
و چون در معاملت راه خدا چیزی نویسم هم رنجور شوم .
و چون احوال عاشقان نویسم نشاید .
و چون احوال عاقلان نویسم هم نشاید .
و هر چه نویسم هم نشاید .
و اگر هیچ ننویسم هم نشاید .
و اگر گویم نشاید .
و اگر خاموش هم گردم نشاید .
و اگر این واگویم نشاید و اگر وانگویم هم نشاید ...
عین القضات

پیوندهای روزانه

.

دوشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۱ ب.ظ


دو قطره باران آمد ، نصف مملکت را سیل برد ... کارمان شده انتخاب بین سیل یا خشک سالی ! عجب مضحکه ای است واقعأ ! انتخاب بین امیر مهدی ژوله و امین حیایی ! راجع به دومی که حرفی برای گفتن نیست اما اولی ؛ این همان کسی است که چند وقت پیش با ادبیاتی که مخصوص خودش و برادران قاسم خانی است ،با دریده ترین شکل ممکن افتاده بود وسط میدان و سینه چاک می کرد که چرا نادر فتوره چی به بهاره رهنما گفته فلان و بیسار ! هیچ کدام از این آدم ها مساله ی من نیستند، دلم برای این می سوزد که فضای دو قطبی شدن سیاسی و فرهنگی جانعه به چنان حقارتی گرفتار شده که مردم می باید بین ژوله و حیایی انتخاب کنند ... اگر به ژوله رای بدهند یعنی سبزند و اصلاح طلب و اگر به حیایی رای دهند یعنی طرفدار حکومت اند و مرتجع ! انتخاب هایی یکی از دیگری سخیف تر و حقیر تر ... پناه بردن به گرگ از دست شغال ! این ها چیزی نیست جز نشان غلط دادن و گمراه کردن مردم ...


پی نوشت : عمیقأ برای خودم متاسفم که در کشوری زندگی می کنم که روزنامه نگارانش ( حتی اپوزوسیون ) لمپن ها را به جای روشن فکر و نماد اصلاح طلبی می گیرند و به خورد مردم می دهند ... احمدی نژاد هم دقیقأ برآیند همین فضا و خواست همین مردم است که در فضای دو قطبی با رفسنجانی رییس جمهور شد ... وقتی روزنامه نگاران و قشر الیت جامعه این چنین در درک تفاوت دوغ و دوشاب درمانده و کورند ، چه انتظاری از توده ی مردم می رود ؟

۹۴/۰۶/۳۰
حمیدرضا منایی

روز نوشت94

نظرات (۲)

سلام
به نظر من این شیوه فروکاستن امیرمهدی ژوله به یک اعتراض یا حمایت و ادبیات به کار رفته شده در آن درست نیست. متن های ژوله را از زمان های دور از زمان یادداشت های یک کودک فهمیم خوانده ام و او را نویسنده قابل احترامی می دانم. با این حال او را فرشته و مبری از خطا نمیدانم ولی این شیوه شما که با ارجاع به یک نوشته در حمایت از یک نفر و نوعی نتیجه گیری درباره کل شخصیت ژوله به شدت اشتباهست.متاسفانه نتوانستم متن مورد اشاره شما را پیدا کنم. اما درباره فتوره چی نوشته او را درباره بهاره رهنما خوانده ام و متاسفانه به نظر من با این سبک نوشتن (که ابدا نامش را نمی توان نقد گذاشت) درباره این متن نوشته شده توسط جناب فتوره چی و سپس مظلوم نمایی اش پس از شکایت از او توسط خانم بهاره رهنما هیچ دفاعی را نمی توانم از او داشته باشم. شما بهتر می دانید که انتقاد از یک نفر با تمسخر فیزیک بدنی او ابدا توجیه پذیر نیست. درباره برادران قاسمخانی هم حداقل در این باره حق آنها می دانم که از یک عضو خانواده شان دفاع کنند و حداقل در این مورد آنها با همان ادبیات مخصوص خودشان مودبانه تر برخورد کرده اند.
پاسخ:

سلام
هیچ کدام از این اسامی مهم نیستند ... من مدافع فتوره چی نیستم و ادبیات برادران هم ارزانی خودشان ... مسأله وقتی برای من مهم می شود که کسی مثل ژوله با پروپاگاندای رسانه ای از طرف مردم تبدیل به روشنفکر و اصلاح طلب و نماد جنبش سبز می شود ... این سقوط مفاهیم است به اسفل السافلین تباهی و رذالت ...

خب در این باره کاملا با شما موافقم. و مساله همین است که افراد مهم نیست در مقابل حیایی هر کس که قرار میگرفت تنها با داشتن یک عکس کنار خاتمی از طرف مردم میشد نماد جنبش سبز و این فضای دو قطبی شکل میگرفت.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی