بی خوابی

بی خوابی

بی خوابی

هیچ گونه کپی برداری از این وبلاگ بدون اجازه و بی ذکر نام نویسنده مجاز نیست...

وطن من زبان من است ، زبان من که مرا به کسی در دورترین نقطه از دنیا پیوند می دهد و از کسی در نزدیکی ام دور می کند...

هر چه می نویسم پنداری دلم خوش نیست و بیشتر آنچه در این روزها نبشتم همه آن است که یقین ندانم نبشتنش بهتر است از نانبشتنش .
ای دوست نه هر چه درست و صواب بوَد روا بوَد که بگویند...
و نباید در بحری افکنم خود را که ساحلش بدید نبود و چیزها نویسم «بی خود » که چون « وا خود » آیم بر آن پشیمان باشم و رنجور .
ای دوست می ترسم و جای ترس است از مکر سرنوشت ....
حقا و به حرمت دوستی که نمی دانم این که می نویسم راه «سعادت » است که می روم یا راه «شقاوت » .
و حقا که نمی دانم که اینکه نبشتم «طاعت » است یا « معصیت » .
کاشکی یکبارگی نادان شدمی تا از خود خلاصی یافتمی !
چون در حرکت و سکون چیزی نویسم رنجور شوم از آن به غایت .
و چون در معاملت راه خدا چیزی نویسم هم رنجور شوم .
و چون احوال عاشقان نویسم نشاید .
و چون احوال عاقلان نویسم هم نشاید .
و هر چه نویسم هم نشاید .
و اگر هیچ ننویسم هم نشاید .
و اگر گویم نشاید .
و اگر خاموش هم گردم نشاید .
و اگر این واگویم نشاید و اگر وانگویم هم نشاید ...
عین القضات

پیوندهای روزانه

.

سه شنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۱۶ ب.ظ


چیزهایی هست که آدم هر چه سعی می کند دندان سر جگر بگذارد و حرف نزند ، شدنی نیست ... بعد از گفتن هم پشیمان می شوی که چرا گفتم ...
الآن که آمدم پای فیس بوک دومین خبری که خواندم این بود که تعداد فالوئرهای بهنوش بختیاری از مرز دو میلیون نفر گذشت ... این خبر به خودی خود ایرادی ندارد ولی سئوالی که پشت بند این می آید این است که این دو میلیون نفر آن جا چه می خوانند !؟
این خانم در در آخرین پستش نوشته : «ما دومیلیون نفرشدیم...اولین دومیلیونی ایران شدیم... فدای همه تون... ازفالوئرهای عزیزم تشکرمی کنم که با خوب وبد من کنار اومدن... از این که این حقیر و قابل دونستید وهمراهیم کردید، ممنونم... ما می تونیم با اتحادمون کلی کار مفید برای جامعه انجام بدیم... اگه دست همو بگیریم، می تونیم کمک بزرگی به بالاتر رفتن فرهنگ کشورمون کنیم...خیلی وقتا کارام زیاد بود ولی به عشق شما پست می گذاشتم که احساس صمیمیت بیش تری باهم داشته باشیم...چندین بار در اوج فشارهای روحی تصمیم به ترک شما رو داشتم اما خدا شاهده به عشق شما ایستادم وشکر که با حمایت هم دیگه تا این جا موندیم...فکر کنم اولین دومیلیونی ایران باشم و این فقط وفقط لطف خدا است وشما...بین من وخدا...بین من وشما رابطه ای هست که خیلیا شاید ندونن...شاید باورش سخت باشه وشبیه زبون بازی باشه اما به امیرالمومنین من شما ومردم کشورم رو از ته ته دل وبا اعماق وجودم دوست دارم...هرچند گاهی بی مهری هم می بینم..اما می بخشم و با کینه زندگی نمی کنم...شلوپلتونم عشقولیاااا...دوستون دارم...سربازتونم...خاک پاتونم...کوچیکتونم...دست خدا وعلی به همراه شما...یاحق...یاعلی.»
من بعید می دانم دو میلیون نفری که مطالبی با این محتوا را می خوانند و می پسندند ، توانایی خواندن هیچ حرف حساب فرهنگی ای را داشته باشند ... شما نگاه کنید به این زبان و مفاهیم نهفته در این متن ! اگر من بخواهم توی یک داستان بخشی را روایت کنم که به این فشردگی لمپنیسم یک شخصیت را به واسطه ی زبان نشان دهم ، محال است که کارم این قدر قانع کننده از آب درآید ...
حالا نگاه کنید به نفرات بعدی این فهرست ؛ «الناز شاکردوست» با 1.9 میلیون فالوئر، «مهناز افشار» با 1.8 میلیون فالوئر و «امیر تتلو» با 1.7 میلیون فالوئر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
جمع این تعداد می شود هفت و نیم میلیون نفر آدم مجازی ! که با یک دعوت کسی مثل امیر تتلو ، چند هزار نفرشان به عنوان کامنت بغ بغو می کنند !
بیایید راجع به این که چرا تیراژ کتاب به پانصد جلد رسیده یا چرا فرهنگ عمومی این شرایط اسفناک را دارد ، اصلأ حرف نزنیم !
* منبع خبرها کافه سینما می باشد


۹۴/۰۶/۲۴
حمیدرضا منایی

روز نوشت94

نظرات (۱)

دیروز من یه عکسی رو دیدم تو فیسبوک که از قول یکی از همین بازیگران خبری در رونامه نوشته بود که ژان پل سارتر نویسنده کتابای ارواح و شهر شیشه ای و اتاق انزوا و...  بسیار میپسندن و از جریان سیال در کتاب لذت میبرن
این با ان چه فرقی دارد مثلا؟
پاسخ:
؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی