.
امروز توی تلگرام دو تبلیغ عجیب به چشمم خورد ؛ اولی تصویر بیلبوردی بود در فرانسه که ترجمه اش این می شد ؛ اگر از آخرین باری که مسواک زده اید یا کتاب خوانده اید 24 ساعت می گذرد ، لطفأ دهان تان را باز نکنید ... و دوم و عجیب تر تبلیغی بود روی یک بسته ی سیگار ... نوشته بود ؛ مرگ محقق ترین امکان است . مارتین هایدیگر .
حالا ما روی بیلبوردها چه می بینیم !؟
1) تصویر دوچرخه ای چند ترکه که یک خانواده ی پر جمعیت بر آن سوارند ! عالی است ! دعوت به زاد و ولد و تولید بچه به شکل میکروب وار و تصاعدی ... بی توجه به منابع غذایی و خشک سالی ... مثلا کشوری با 150 میلیون جمعیت اما شبیه سومالی ! که همه از گشنگی شکم هامان برآمده باشد و یک لاشخور هم بالای سرمان نشسته باشد که جان بدهیم و فی المجلس ترتیب مان را بدهد !
2) بانک مهر ایرانیان یا بانک حکمت ایران یان ! این دیگر از آن حرف هاست که سر درخت چنار اسفناج سبز می کند ! حکمت و ایرانی !؟ جل الخالق ! البته به نظر منظورشان این است که بفرمایید مثل بچه ی آدم با با مهر و حکمت 28 درصد سود ناقابل پرداخت کنید !
3) بیایید راجع به همراه اول با آن شعار مزخرف هیچ کس تنها نیست ، حرف نزنیم و به نشانه ی این حد از ناکارآمدی و ابتذال یک دقیقه سکوت کنیم !